Mest i media Mediamåling for siste halvår 2010

Skrevet av admin

Sponsor Insight gjennomfører fortløpende mediemålinger på oppdrag fra klubbenes bransjeorganisasjon, Norsk Topphåndball og klubbene. De offentliggjorde nylig tallene for 1. juli til 31. desember 2010.

Larvik Håndballklubb er den klubben i Postenligaen for damer som er desidert mest på TV. I løpet av siste halvår 2010 var Larvik HK vist på TV i over ni timer, noe som er et par timer mer enn alle de andre klubbene til sammen.
Klubbens deltakelse i Champions League må ta mye av æren for disse tallene, siden fem av seks damekamper på klubbsiden som ble vist på TV hadde Larvik HK på banen.

Arena Larvik er også den arenaen som fikk mest eksponseringstid på TV, med nesten seks timer TV-tid som et resultat av Larvik HK.

Når det gjelder print og på nett er eksponeringen jevnere fordelt mellom klubbene. Larvik HK topper også her med 18 % av oppslagene. Larvik HK hadde i perioden muligheten til å nå over 150.000.000 lesere, lyttere og seere. Om Larvik HK skulle kjøpt like mye plass i de forskjellige mediene ville det ha kostet over 60.000.000 kroner!

Sponsor Insight har også rangert hvilke papiraviser som har flest oppslag om Postenligaen for kvinner. Noe overraskende er det TrønderAvisa og Tønsbergs Blad som topper denne statistikken, mens Østlandsposten kommer på en sjuende plass. Bare 264 av de 931 oppslagene som omhandlet Larvik HK sto i Østlandsposten.

Arrangements- og informasjonssjef Tove Berget er fornøyd med tallene fra undersøkelsen. – Disse tallene sier noe om hvilken posisjon Larvik HK har. Når vi tenker på at i denne perioden har våre spillere også vært fantastiske ambassadører for Larvik, Vestfold og Norge i et EM-sluttspill kan vi ikke bli annet enn stolte! Vi håper vi på denne måten har vært med på å gi våre samarbeidspartnere og støttespillere merverdi for samarbeidet med oss – og at larviksfolk også blir stolte av det klubben er på vei til å oppnå, sier hun.