Larvik HK på mediatoppen Flest oppslag i media og mest vist på TV

Larvik Håndballklubb er desidert mest omtalt i mediene i både papir- og nettutgaver, samtidig som klubben også har mest TV-tid av Postenligalagene.

Skrevet av NTH

Analyse- og rådgivningsselskapet Sponsor Insight har foretatt en medieanalyse av lagene i Postenligaen, og for Larvik Håndballklubb er det hyggelige tall som kommer frem. Klubben har over fem ganger så mye TV-tid som neste lag i kvinnenes Postenliga, og er samtidig også klart mest eksponert i 165 trykte medier og 913 nettmedier.

– Det er en god bekreftelse på at vi gjør ting riktig i klubben, og også selvfølgelig en anerkjennelse til spillerne som gjør en formidabel jobb både på og utenfor banen. I en klubb med så mange profiler er det kanskje ikke så rart at vi får såpass mange oppslag, men det viser jo også hvor sterk merkevaren Larvik HK begynner å bli, sier daglig leder i klubben, Bjørn Gunnar Bruun Hansen.

Larvik HK har tilsammen vært vist 7 timer 43 minutter og 26 sekunder på TV-skjermen fra juli til november 2010, og de TV-sendte Champions League-kampene gjør selvfølgelig sitt til at vi scorer så mye høyere enn de andre lagene. De neste to på lista for kvinnelagene er Byåsen og Tertnes med henholdsvis 1t 40m 14s og 1t 37m 59s.

– For oss og alle håndballinteresserte er det selvfølgelig kjempeviktig at kampene våre vises på TV, og alle som ikke har anledning til å dra på kamp når hovedrunden i mesterligaen nå starter, kan heldigvis få sett kampene på TV2 Zebra eller TV2 Sumo, fortsetter Bruun Hansen.

Den totale eksponeringstiden på TV etter arena med potensial for eksponering av klubbsponsorer er på hele 5 timer 51 miuntter og 27 sekunder, så mulighetene for å synes for det ganske land er gode hvis man er sponsor for Larvik HK.

Med sine 1360 oppslag i trykte medier og nettsteder mellom juli og november, tar Larvik en andel på 18 prosent av alle oppslagene om klubbene i Postenligaen for kvinner. Det er over 400 oppslag mer enn neste klubb – uansett kjønn.

Sponsor Insight anslår annonseverdien av all medieomtalen til å være hele 47.439.717 kroner.

Ikke så verst.